Amposta celebra el Nadal del 13 de desembre al 5 de gener amb una quarantena d’activitats per a totes les edats, inclusives. Hi destaquen el Mercat de Santa Llúcia, la Caseta de Nadal, la cursa Sant Silvestre, actes solidaris i les cavalcades del Pare Noel i dels Reis Mags, amb trams sense so.
etiquetes nadal, amposta, poble nou delta, activitats, activitats familiars
1/12/2025
Prop de 40 propostes a les activitats de Nadal d'Amposta
L'Ajuntament d'Amposta ha presentat el programa d'activitats de Nadal, que anirà del 13 de desembre al 5 de gener amb prop de 40 propostes adreçades a tots els públics, tant a la ciutat com al Poble Nou. La primera tinent d'alcalde, Núria Marco, ha destacat que el conjunt d'actes “intenta englobar totes les mirades de la ciutat i posar en valor la participació del teixit comercial i social”.
El tret de sortida serà el XXVIIè Mercat de Santa Llúcia, que enguany es farà durant dos dies, el 13 i 14 de desembre, al carrer Major, la plaça de l'Ajuntament i el carrer Corsini. El mercat comptarà amb parades d'artesania i comerç local, espectacles musicals i animació a càrrec de TokoX Tu. Tal com ha remarcat la regidora de Festes, Anna Tomàs, el programa manté “un fort component inclusiu i solidari, amb trams sense soroll i cues ràpides per a persones amb necessitats especials”.
Entre les novetats d'enguany hi ha un bingo musical amb xocolatada solidària per a joves, a càrrec de Les Serenes, el dissabte 13. També destaca la Caseta de Nadal, organitzada per l'Agrupació Montsianell, que s'inaugurarà el 20 de desembre a les 11 h amb l'espectacle familiar Els Guardians Blancs del Nadal. La caseta romandrà oberta fins al 5 de gener amb activitats gratuïtes de matí i tarda: tallers infantils (com la llufa del Dia dels Innocents o fanalets per a la Cavalcada), tallers de xocolata i actuacions lúdiques per als més petits, amb la col·laboració de TokoX Tu, Trencaclosques i Dolços Alemany.
El 24 de desembre se celebrarà la Cavalcada del Pare Noel, que inclourà l'espectacle “Kukrismas” i la visita del Pare Noel a la Caseta de Nadal, on els infants podran fer-se fotografies i rebre els seus regals. La cavalcada sortirà de la cruïlla del carrer Josep Tarradellas amb l'avinguda de la Ràpita i arribarà fins a la plaça Ramon Berenguer IV, amb un tram sense so entre la plaça de la Pagesia i la cruïlla del carrer Josep Tarradellas amb el carrer Itàlia.
El programa també inclou propostes solidàries com Amposta amb Cor, amb un tribut a Serrat i Sabina el dissabte 20, i la sortida Anem a buscar el tió, el diumenge 14, a benefici de La Marató de TV3. Els darrers dies de l'any arribaran el carter reial, el diumenge 28, i l'home i la dona dels nassos, el 31 de desembre, acompanyats per TokoX Tu. Aquell mateix dia se celebrarà la cursa solidària Sant Silvestre, amb una opció infantil i un recorregut de 3 quilòmetres. La jornada es tancarà amb la Gran Festa de Cap d'Any, organitzada conjuntament amb FemFesta a l'Auditori Municipal, a benefici de Creu Roja.
El 5 de gener, la màgia culminarà amb la Cavalcada de Reis. Ses Majestats els Reis Mags tornaran a arribar pel riu a bord del vaixell elèctric La Perla, a les 18 h, a l'embarcador. La desfilada, que començarà a les 19 h a l'avinguda de la Ràpita i acabarà a la plaça de l'Ajuntament, adoptarà enguany una temàtica inspirada en Toy Story, coincidint amb l'estrena de la cinquena pel·lícula de la saga. Hi haurà també un tram sense so i sense llum entre la plaça de la Pagesia i la cruïlla del carrer Josep Tarradellas amb el carrer Itàlia. En finalitzar, els infants podran fer-se fotografies amb els Reis a la plaça de l'Ajuntament.
Per: Redacció
Foto: Cedida
Amposta.info, el digital de la ciutat d´Amposta des de 1998 (Terres de l´Ebre)
correu electrònic
Informació i avís legal