INSERT: dominis, hosting, web, aplicacions web, xarxes socials

Amposta aposta per l'èxit lector amb el programa Lecxit: voluntariat i llibres per als més joves

L’Ajuntament d’Amposta impulsa el programa Lecxit a la biblioteca municipal per fomentar la lectura entre infants de primària. Amb el suport de cinc voluntàries, el projecte busca millorar l’hàbit lector i l’ús del català, integrant-se en el Pla Educatiu d’Entorn i el nou Consell Municipal Lector.

etiquetes   biblioteca, lectura, infants, voluntariat, educacio

6/2/2026

Amposta aposta per l’èxit lector amb el programa Lecxit: voluntariat i llibres per als més joves | Amposta.infoAmposta aposta per l'èxit lector amb el programa Lecxit: voluntariat i llibres per als més joves


La Biblioteca Comarcal Sebastià Juan Arbó ha esdevingut el centre neuràlgic del programa Lecxit, una iniciativa de la Fundació Bofill que l'Ajuntament d'Amposta ha impulsat dins del seu Pla Educatiu d'Entorn. El projecte, que ja ha celebrat la seua tercera sessió, té com a missió principal encomanar el gust per la lectura als infants a través d'un acompanyament personalitzat.


Un binomi d'èxit: cinc infants i cinc voluntàries

Actualment, el programa compta amb la participació de cinc alumnes de quart, cinquè i sisè de primària i cinc parelles lectores voluntàries. La dinàmica de les sessions es divideix en dues parts:

  • Cohesió i joc: Es realitzen dinàmiques de vocabulari i jocs grupals per crear un bon clima entre infants que provenen de diferents escoles de la ciutat.
  • Lectura guiada: Un acompanyament individualitzat on cada infant llegeix amb la seua voluntària, reforçant la comprensió i la seguretat en un entorn relaxat.

La regidora d'Educació, Núria Marco, ha explicat que "la crida inicial va ser un èxit i que ja existeix una llista d'espera per a futures incorporacions, fet que demostra l'interès de la ciutadania per aquest voluntariat educatiu".


Una estratègia global per la llengua i la lectura

L'arrencada del Lecxit no és un fet aïllat. Marco ha destacat que s'integra en una estratègia municipal transversal que inclou:

  • L'aprovació del Pla de foment de la lectura d'Amposta.
  • La pròxima constitució del Consell Municipal Lector.
  • L'impuls de l'ús del català com a eina d'oportunitats educatives.


La veu del voluntariat

L'experiència humana és el motor del projecte. Montse Casero, una de les voluntàries, ha compartit que la seua motivació és ajudar els xiquets i xiquetes que tenen dificultats i, sobretot, aconseguir que vegin la biblioteca com un espai de referència habitual. Segons Casero, "la predisposició i l'interès dels infants en aquestes primeres setmanes han estat molt positius".


Per: Redacció

Foto: Fundació Bofill



EbreActiu, revista d’oci actiu



Amposta.info, el digital de la ciutat d´Amposta des de 1998 (Terres de l´Ebre)

correu electrònic
Informació i avís legal

Amposta.info