exposicions
 
index d'exposicions  

Exposició: Cent anys de ciència a l’Observatori de l’Ebre
L’Observatori de l’Ebre va ser fundat per la Companyia de Jesús a començaments del segle XX (1904) i des dels seus inicis s’ha dedicat a l’observació i estudi dels fenòmens físics d’interacció que es produeixen en el sistema Sol-Terra. L’exposició reuneix abundant material gràfic i diferents instruments històrics i audiovisuals, a través dels quals es fa un repàs de la història i evolució d’aquest centre amb un perfil únic en el món científic català i de la resta de l’Estat, així com dels seus projectes de futur. A més, divulga un camp de la ciència poc conegut i alhora tant canviant, que afecta directament els esdeveniments de la nostra vida quotidiana. L’exposició està feta amb el suport de la Fundació “la Caixa” i és itinerant gràcies al suport del Ministeri d’Educació i Ciència, a través del Programa Nacional de Difusió i Divulgació Científica i Tècnica.

Text: Museu del Montsià


L'exposició vol ser útil, d'una banda, per divulgar un camp de la física, de la ciència, poc conegut i, en canvi, tant canviant i que afecta tan directament els esdeveniments de la nostra vida quotidiana. D'altra banda, aprofitant la unicitat del centre i la seva llarga història, vol servir per difondre el tarannà de la ciència, la seva relació amb els esdeveniments diaris i la seva proximitat a la societat.

Aquesta exposició és fruit del conveni subscrit entre l'Observatori de l'Ebre i la Fundació "la Caixa". Tindrà un caire itinerant gràcies al suport del Ministeri d'Educació i Ciència, a través del Programa Nacional de Difusió i Divulgació Científica i Tècnica. Actualment s'està programant el recorregut que farà per les diferents ciutats del país.

El material de l'exposició es presenta en blocs que reflecteixen l'organització actual del centre i les seves principals línies d'actuació. Abundant material gràfic -majoritàriament generat al mateix Observatori- i diferents instruments històrics i audiovisuals il-lustren el recorregut de l'exposició i ajuden a la seva comprensió.

Text: Observatori de l'Ebre
Plafons i aparell de l´exposició

 1   2   3   4 
 5   6   7   8 
 9   10   11   12 
feu clic a sobre dels números per veure imatges de l'exposició

Lloc: Museu del Montsià
Dates: del 21 de gener al 27 de febrer de 2005


Organitza:
Col·labora: