Amposta.info, la guia d'Amposta a Internet Amposta.info, la guia d'Amposta a Internet InsertNet, disseny de webs i serveis d'Internet
   eleccions municipals (25 de maig de 2003)
eleccions municipals 2003  
eleccions municipals 2003
inici Amposta.info  |  Eleccions municipals 2003
 Formacions:
 - CIU
 - EA-ERC-AM
 - IPE-FIC
 - PSC-PM
 - ICV-EPM
 - PP

 Agenda d'actes
 Contactar

 Resultats eleccions:
 - 2003
 - 1999
 - 1995
 - 1991
 - 1987
 - 1983
 - 1979

PSC-PM    PARTIT DELS SOCIALISTES DE CATALUNYA-PROGRÉS MUNICIPAL PER AMPOSTA [PSC(PSC-PSOE)-PM]
Candidatura

1. Josep Mª Simó i Huguet
Nat a Amposta (Montsià), el 29 de juliol de 1947. Cinquè fill d'una familia procedent del mòn agrícola, formada per Primitivo i Cintenta (la Suriaca). Ha residit sempre a Amposta. Casat i amb dos fills. És Arquitecte i exerceix com a tal. Fou Alcalde d'Amposta entre 1983 i 1987.

És membre del Col.legi d'Arquitectes de Catalunya i de la Societat Catalana d'Ordenació del Territori de l'Institut d'Estudis Catalans. Soci de la Lira Ampostina, del Club de Fútbol d'Amposta, del Club Natació Amposta i del Club d'Handbol d'Amposta, entre altres.

Fou membre promotor del Congrés de Cultura Catalana (1975). Ha estat, Delegat del Col.legi d'Arquitectes de Catalunya a les Terres de l'Ebre. Secretari del Consell Intercomarcal de les Terres de l'Ebre (1979-1982). Fou regidor de l'Ajuntament d'Amposta (1983-1995). Fou membre del Consell Comarcal del Montsià (1987-1991) i Diputat de la I Legislatura del Parlament de Catalunya (1980-1984).

Actualment es Diputat al Parlament de Catalunya, des de 1999, i membre del Consell Rector de l'Institut de Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre. Al Parlament desenvolupa els càrregs de Vice-president de la Comissió Permanent de Legislatura sobre la Unió Europea i d'Actuacions Exteriors i és membre de diverses comissións legislatives i de Estudi del Parlament de Catalunya.

2. Antoni Espanya Forcadell
1965. Casat amb dos fills de 9 i 5 anys. Llicenciat en Biologia i estudis d'Enginyeria Agrícola. Treballa al Parc Natural del Delta de l'Ebre on ha desenvolupat una coneguda activitat de divulgació en els darrers 15 anys. Prové d'una coneguda família dedicada al comerç de roba. La seva afecció principal és la lectura i passar el màxim temps possible amb la seva família.

És soci del club de Futbol, de club d'Atletisme i de la Unió Filharmònica. Ha estat membre de l´AMPA i el Consell Escolar de l´Agustí Barberà. També és soci de l´Agrupació Excursionista i de l´Associació Tarambana. És membre fundador del Fòrum de debat polític Amposta XXI, està associat a Ciutadans pel Canvi i afiliat a Comissions Obreres.

3. Lluïsa Lizàrraga Gisbert
1960. Diplomada en Magisteri per la Normal de Tarragona Casada amb una filla de 10 anys. Desprès de 18 anys dedicada a l'ensenyament a Deltebre, Masdenverge i Amposta, en l'actualitat és parvulista del CEIP Agustí Barberà. Ha estat membre del Consell Escolar d'aquest centre. Pionera en l'introducció del mètode constructivista en Lectoescriptura a l'escola.

De família pagesa arrossera, és sòcia de la Cambra Arrossera i de la Lira. És col·laboradora activa de Caritas on dona classes de llengua per immigrants. També forma part del programa de famílies acollidores de nens i nenes saharauis i és membre de la Junta organitzadora de les colònies infantils de l'Esplai Piquerol.

4. Josep Maria Monfort Serra
Nascut a Amposta el 1.957 Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials i membre del Col.legi d'Economistes de Catalunya. Ha realitzat diversos cursos de postgrau de temes econòmics. Ha estat treballant en diferentes empreses com a responsable econòmic i com assessor empresarial.

Regidor del Ajuntament d´Amposta (1999-2003) pel Grup PSC-IC, tenint la responsabilitat del Grup en l´area de Hisenda i Personal, i l´àrea de Promoció Econòmica, membre del Consell d´Administració de la GURSAM, i membre de la Junta General del Consorci del Museu Comarcal del Montsia. Membre i fundador del Colectiu per la pau i les llibertats d´Amposta. Membre de l´Associació Catalana d´Amics del Poble Saharauí del Montsià, i membre de la coordinadora del projecte de colonies a les Terres del Ebre.

5. Joan Ferré Verge
1957. La Galera. Viu a Amposta des del 1988. Casat amb una ampostina i té 2 fills. Treballa a com funcionari de l'Agència Tributària des del 1986. La seva activitat preferida és la pràctica del campisme amb la seva família.

Vinculat al mon sindical des del 1977, ha estat elegit diverses vegades delegat sindical. En la actualitat forma part de l´executiva comarcal de la Federació de Serveis Públics de la UGT. És un convençut del moviment social que representa la Plataforma en Defensa de l´Ebre, de la que ha estat membre actiu des dels seus inicis. Membre promotor del grup de reflexió política Amposta XXI i pertany a Aministia Internacional.

6. Pere Montañana Arzo
1960. Ribesalbes (Castelló). Casat amb dos fills i una filla, tots ells ampostins. És mestre i treballa i viu a Amposta des de l´any 1987. Exdirector del Centre de Recursos Pedagògics del Montsià.

Les seues afeccions estan lligades al món social. Forma part del Grup territorial d´Educació Sense Fronteres, és membre d´Amics i amigues de l´Ebre i de l´Associació de la Universitat d´Estiu de les Terres de l´Ebre. També va ser col·laborador durant un temps d´Amposta Ràdio, Visió 3 i cadena SER. Promotor del grup Amposta XXI. La seua gran afecció és la família i ... conèixer món.

7. Noemí Esquerré Royo
1976. Estudia Dret a la Universitat de Lleida. Es defineix com una noia molt normal. Li agrada fer esport, encara que no tingui massa temps per a fer-ne, ballar, fer petar la xerrada amb les amigues i, en les estones lliures, seure davant l'ordinador i escriure algun relat curt.

Les seves dues grans passions són viure a Amposta i llegir.

8. Jaume Roselló Beltri
1959. Casat amb un fill de 22 i una filla de 12 anys. Empresari agrícola, de llarga tradició pagesa (els Sopa). Tant el fill gran com la seva dona estan implicats en l'empresa familiar. Per la seva feina passa alguns mesos l'any segant cereals per diversos punts de Castellà i Aragó.

Membre de la Junta d'ASOPROMA (Associació de Propietaris de Maquinària Agrícola del Montsià). Afiliat a Unió de Pagesos i Soci de la Cambra Arrossera d'Amposta. És un gran afeccionat a la caça per la qual cosa pertany a les Societats de Caçadors del Poble Nou del Delta i Amposta.

9. Pepa Cano Guardiola
Va nèixer a Gandia (València), viu a Amposta des de fa 18 anys, està casada i té una filla. Diplomada Universitaria d'Infermeria, Treballa en la Sanitat Pública com infermera des de fa 25 anys. Va treballar al Hospital de Tortosa Verge de la Cinta durant 8 anys, actualment treballa al CAP d'Amposta.

Ha estat membre del Comité d'Empresa al Hospital de Tortosa durant quatre anys. Ha format part de l'AMPA de l'Agustí Barberà i actualment col·labora en el Col·lectiu per la Pau i Defensa de les LLibertats. Forma part de la Junta directiva del Club Natació Amposta. Participa i col·labora en les diferents activitats d'educació sanitaria que es realitzen a Amposta.

10. Dionisio Cano Magriñà
1964. Casat amb una filla de 5 anys. Resident al Poble Nou del Delta. Desprès de haver de fer de tot laboralment (com ell explica): pagès, paleta, saliner, soldador, monitor d'una casa de colònies del Delta., en l'actualitat treballa en una fàbrica de mobles de la Sènia. Els seu pares ( de Saragossa i Sant Jaume) van ser del grup de colonos fundadors del Poble Nou.

Les seves afeccions són llegir, passejar amb la seva filla per la platja de l'Aluet o fer la partida de cartes amb els amics al bar del Poble.

11. Lluís Garcia Muñoz
1957. Casat amb dos filles. Desprès de desenvolupar una dilatada activitat política, 9 anys com regidor a l'ajuntament i 5 anys com a diputat provincial, en l'actualitat regenta el Restaurant l'Estany, un dels més coneguts del Delta. El temps que el treball li permet el dedica a córrer i tenir curar dels seus animals, especialment els cavalls pels qui te un carinyo especial, tot i que no en monta.

A més, és President de l'AMPA de l'IES Ramon Berenguer Ivrt i soci del Club de Handbol Amposta on juguen les seves dues filles, de la Unió Filharmònica i del Club d'Atletisme. De la seva etapa política li agrada destacar que presidí el Consell Comarcal de l'Esport, fou Director de la Fira d'Amposta i està molt satisfet d'haver estat l'iniciador del Saló de la Infància i la Joventut de setmana santa.

12. Júlia Gil Falcó
1936. Vídua, mare de 5 fills i iaia de 5 nets, dels que es sent molt orgullosa. ."Vaig treballar 10 anys a la Farmàcia Aubeso, 6 anys com a conserge al Casino i 8 anys com a conserge de l'Esplai de la Caixa . ara estic jubilada" explica.

Va formar part de l'AMPA del Miquel Granell.

13. Adolfo Lleixà Capilla
1952. Casat amb dos fills de 25 i 23. Pagès i fill de pagès. Es sent orgullòs de la seva herència pagesa i d'una historial personal marcat per l'honradesa. . "Allà on he estat, sempre he anat amb el cap alt" li agrada remarcar .

Afeccionat a la caça i soci de la Cambra Arrossera.

14. Carme Franch Aguirre
1956. Casada mare de tres fills de 26, 22 i 17 anys. En l'actualitat treballa com a cuidadora al Col·legi de l'Àngel. Li agrada practicar el ioga, llegir, passejar i escoltar música.

Fa 16 anys que pertany a l'Associació de les mestresses de casa. És membre de l'Associació de Veïns l'Acollidora. Va formar part de les AMPAs del Miquel Granell i el Soriano Montagut

15. Anna Tomas Talarn
1973. Estudis de Ciències Polítiques per la UNED (en curs). En l'actualitat treballa al Mercat en un establiment familiar. Quan no treballa fa repàs a xiquets, va al gimnàs i practica la natació.

Va ser Regidora a l'Ajuntament 4 anys, durant els quals va formar par de la Junta d'APASA i de la SAMGISS. D'aquesta etapa està especialment satisfeta d'haver proposat la idea de muntar carpes per a joves a les Festes Majors, cosa que es va consolidar posteriorment.

16. Agustí Sebastià Cercòs
1952. Casat amb una filla i iaio recentment. Fa 35 anys que treballa a la Cooperativa de Transports d'Amposta, com a Secretari i de la qual també és soci. El seu temps lliure el dedica a treballar alguns jornals d'arròs a la Ribera i a practicar la natació.

És soci de la Lira i seguidor de totes les seves activitats, ja que la seva dona Manolita i la seva filla estan implicades molt activament en la Societat. Membre de l'Associació de Veïns de la Vila amb la que col·labora en l'organització de les Festes del Barri.

17. Dolors Espelta Fibla
1949. Casada amb tres filles de 25, 23 i 14 anys. Desprès d'haver treballat durant 8 anys en una guarderia, des de fa 3 anys té una botiga de roba al Carrer Sol. Li agrada especialment l'excursionisme, llegir, el cinema, escoltar música clàssica i el teatre, el qual ha practicat activament

Va ser regidora de l'ajuntament durant 4 anys. En l'actualitat és membre de la Junta de l'Associació de Veïns de la Vila i de l'AMPA de l'IES Ramon Berenguer IV. També pertany a l'Associació de malalts afectats per l'Alzheimer, del Club de Handbol Amposta i del Club de Natació.

Reserves:
1r.- Víctor Gregorio Ripollés
2n.- Núria Pablo Bailach
3r.- Joaquim Estellé Arasa

Més informació a: http://www.psc.es/ambit/amposta/documents/default.asp?apt=2742